Struny podzimu i letos zaútočí na chuťové pohárky posluchačů

Kakaová chuť s tóny tabáku k jazzovému Vijay Iyer Trio či Dianne Reeves, kardamon se sopečnou havajskou solí k world music produkci Alash či Kalhor & Brooklyn Rider, křehkost chutě jasmínu nebo chrpy jako doplněk vystoupení houslistky Julie Fischer anebo Dowland Project. Po loňském úspěchu benefičních čokoládových CD přicházejí pořadatelé i letos s nabídkou speciálně připravené edice čokolád.

Kakaová chuť s tóny tabáku k jazzovému Vijay Iyer Trio či Dianne Reeves, kardamon se sopečnou havajskou solí k world music produkci Alash či Kalhor & Brooklyn Rider, křehkost chutě jasmínu nebo chrpy jako doplněk vystoupení houslistky Julie Fischer anebo Dowland Project. Po loňském úspěchu benefičních čokoládových CD přicházejí pořadatelé i letos s nabídkou speciálně připravené edice čokolád. A protože se Struny podzimu v metropoli konají popatnácté, publikum může během deseti večerů od 19. září do 21. listopadu zakusit doslova jubilejní chutě nové edice CHOCO MUSIC připravené čokoládovými designéry z ateliéru XOCO CLUB. „Choco music ztělesňuje naše festivalové motto ´Zážitek z objevování´. Jedná se o výjimečné chutě, jejichž originalitu naši posluchači určitě ocení, navíc v zájmu podpory mladých hudebních talentů,“ vysvětluje Dana Syrová, výkonná ředitelka Strun podzimu.

Pro zájemce je připravena originální krabička CHOCO MUSIC s pěti různými druhy čokolád, celkem deset minitabulek odstíněných i dle emocí, jež chutě vzbuzují. Podle mistrů chocolatierů tak mohou posluchači hudební prožitky z koncertů ještě umocnit jemnou a zároveň výraznou čokoládou plnou energie, extravagance, ale i pocitu uklidnění a kontemplace. A jak je v případě Strun podzimu již tradicí, výtěžek 50 Kč z každého balení poputuje na podporu hudebního vzdělávání – letos festival a jeho návštěvníci pomohou vybraným mladým umělcům, studentům českých hudebních škol, kteří stojí na prahu své kariéry a získali zahraniční stipendium. Již nyní částkou 50 000 Kč přispěl umělcům generální partner Strun podzimu společnost Telefónica O2 prostřednictvím své Nadace O2. Více na www.strunypodzimu.cz.

Základ všech tabulek tvoří tři jednodruhové (tj. čokoláda vyrobená z bobů sklizených v jedné oblasti)  čokolády z Mexika 66 %, Ekvádoru 55 % a Tanzanie 75 %.  Mexická čokoláda je s robustní kakaovou chutí, zjemnělá díky tónům tabáku. Čokoláda z Tanzanie nabízí voňavý ohňostroj chutí spojující tóny červeného ovoce a dřeva. Odrůda Arriba Nacion  z Ekvádoru se od ostatních odlišuje svou výraznou nasládlostí bobů.  Chuťoví designéři z Xoco Clubu čokolády doladili květem jasmínu, chrpou, růží, ale i růžovým pepřem, kardamonem či sopečnou havajskou solí. To vše, včetně jednoho požitkového překvapení, najdou návštěvníci Strun podzimu v luxusním balení navrženém studiem TOUCH BRANDING, vyrobeném na skvostném papíru METALLIC od společnosti EUROPAPIER – BOHEMIA sítotiskařem Františkem Jírovcem.

Studenty na základě doporučení odborných garantů vybere festivalová rada.  Odborné studium v zahraničí představuje odrazový můstek pro úspěšnou uměleckou dráhu. Stipendium často hradí především školné a umělci se poté potýkají s úhradou cestovních a běžných životních nákladů. Právě s těmito náklady chtějí Struny podzimu pomoci. Výtěžek bude určen 1–2 studentům, jejichž profesní dráhu budou pořadateké nadále pečlivě sledovat.

Festival Struny podzimu podporuje hudební vzdělávání – prostřednictvím svým doprovodných akcí – již několik let. Premiérovým benefičním projektem se v roce 2007 stala aukce unikátní edice signovaných fotografií nejprestižnějších festivalových osobností z dílny festivalové fotografky Petry Hajské. Díky osobnímu zapojení partnerů festivalu se fotografie podařilo vydražit za 325 000 Kč. Benefičním projektem roku 2008 byl prodej osobitých festivalových bloků zpestřených volnou tvorbou progresivních českých grafiků na téma „zážitek z objevování“, výtěžek 10 000 Kč byl podstatně skromnější, avšak podílelo se na něm zásadně festivalové publikum. Průlomový byl rok 2009, kdy se díky publiku vychutnávajícímu si první edice choco music podařilo vybrat přes 92 000 Kč a Nadace O2 tuto částku navýšila o 50 000 korun. Všechny dosavadní benefiční projekty podpořily Konzervatoř Jana Deyla.

Koncept a tvorba čokolády: XOCO CLUB - www.xococlub.cz
Hlavním cílem XOCO CLUBU  je dělat radost čokoládou a pomoci českým chocoholikům k cestě za novými zážitky a objevy. Xoco club provozuje první český  čokoládový portál www.xococlub.cz, je správcem stejnojmenné skupiny na FCB  a vytváří vlastní čokoládové edice.